PRODUKTY >> Morskie i Lotnicze systemy optoelektroniczne

Samolotowy system monitoringu akwenów morskich i obszarów lądowych SSM

System ten składa się z następujących elementów bazowych:

  • Lekki samolot rozpoznawczy EM-11R ORKA,
  • Optoelektroniczny system obserwacyjny,
  • Do wyboru jeden lub dwa kompaktowe radary z syntezowaną aperturą - SAR w paśmie L, X lub P,
  • Radiowa linia przesyłania obrazów i danych w czasie rzeczywistym.

SSM może być wykorzystywany w następujących misjach:

  • akcje poszukiwawcze i ratownictwo morskie,
  • akcje rozpoznawcze i patrolowe,
  • ochrona obszaru celnego i strefy ekonomicznej,
  • ochrona łowisk ryb,
  • kontrola nielegalnej imigracji i zagrożeń terrorystycznych,
  • wspomaganie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych,
  • wykrywanie zanieczyszczeń i plam ropy naftowej na powierzchni morza,
  • obserwacja i śledzenie obiektów,
  • identyfikacja obiektów - rozpoznanie i rejestracja obiektów - zdarzeń,
  • wykrywanie i rejestracja zanieczyszczeń powierzchni morza,
  • wykrywanie i rejestracja awarii trakcji energetycznych,
  • wykrywanie i rejestracja ognisk pożarów obszarów leśnych,
  • wykrywanie i rejestracja skażeń epidemiologicznych,
  • rozpoznanie geodezyjne,
  • wykrywanie i identyfikacja obiektów nawodnych,
  • wykrywanie zniszczeń na powierzchni morza i lądu,
  • obserwacja powierzchni ziemi - tworzenie "map terenu",
  • przesyłanie obrazu i danych drogą radiową w czasie rzeczywistym.

Główne zalety SSM:

  • elastyczność aplikacji,
  • wielosensorowość,
  • skuteczność,
  • szeroki zakres zastosowań,
  • niskonakładowość,
  • niskie koszty eksploatacji.

Samolot EM-11R Orka:

  • duży zasięg, pułap i długotrwałość lotu, które mogą być dalej powiększone poprzez zamianę składanych do hangarowania końcówek skrzydła na wersję powiększającą rozpiętość z 13 do 16 metrów,
  • układ 2-silnikowy i chowane podwozie, pozwalające na optymalne rozmieszczenie czujników opto-elektronicznych i anten,
  • tłumiki oraz nisko-hałasowe śmigła typu constant-speed o specjalnej konstrukcji obniżające poziom hałasu,
  • sprawdzone w locie właściwości lotne i sterowność samolotu pozwalają na lot także z 1 silnikiem wyłączonym (niższe zużycie paliwa i ograniczony poziom hałasu,
  • kabina załogi połączona bezpośrednio z przestrzenią bagażową, pozwalająca na proste rozmieszczenie aparatury i zapewniająca dobre warunki pracy załogi,
  • doskonała widoczność z kabiny pilota, porównywalna z widocznością ze śmigłowca, jest istotnym czynnikiem dla bezpośredniej obserwacji wzrokowej,
  • możliwość startu i lądowania ze słabo wyposażonych lotnisk lub przygodnych lądowisk, bardzo przydatna w operacjach patrolowania z odległych baz.

Zadania patrolowe i obserwacyjne do niedawna wypełniane były tylko przez duże samoloty, dzięki rozwojowi miniaturyzacji elektroniki możliwe są do realizacji przez samoloty klasy ORKA.

W porównaniu ze śmigłowcem osiągnięto:

  • znaczne zmniejszenie kosztów operacyjnych i eksploatacyjnych,
  • zwiększenie zasięgu i czasu trwania misji,
  • zmniejszenie poziomu hałasu,
  • zmniejszenie poziomu wibracji w kabinie.

samolot

Dane techniczne :
Zespół napędowy 2x LYCOMING IQ - 320 160 KM (118 kW)
Podwozie Chowane
Długość 8,9 m
Rozpiętość 13,5 m
Pow. Skrzydła 16,65 m2
Masa samolotu pustego 1270 kg
Max masa startowa 1820 kg
Prędkość max 350 km/h
Prędkość przelotowa 295 km/h
Prędkość min 95 km/h
Rozbieg 250 m
Dobieg 300 m
Zasięg max 1500 km

Girostabilizowana głowica optoelektroniczna SON.

Obrotowy girostabilizowany optyczno-elektroniczny system (SON 124L) z wbudowanym torem telewizyjnym i termowizyjnym do zastosowania cywilnego, przeznaczony jest do obserwacji i kontroli obiektów na dużej powierzchni (gazociągów, ropociągów, linii energetycznych, akwenów morskich, obszarów leśnych i rolnych, akcji ratunkowych, kontroli zagrożeń w sytuacjach kryzysowych, koordynacji akcji usuwania skutków).

glowica

Girostabilizowana platforma.

Bardzo dobre charakterystyki stabilizacji przechyłu wzdłużnego i poprzecznego oraz kursu są zabezpieczone poprzez czteroosiowy system girostabilizacji mechanicznej oraz elektronicznej stabilizacji obrazu, co pozwala wykorzystywać to urządzenie na każdym statku powietrznym.

Optoelektroniczny systemu obserwacyjny.

Dane techniczne :
Rodzaj stabilizacji mechanicznej czteroosiowa (azymut, kąt elewacji)
Rodzaj stabilizacji elektronicznej przechył, wibracje
Zakres kąta obrotu w azymucie 190°
Zakres kąta obrotu w elewacji od +5° (góra) do - 90° (dół)
Przyspieszenie kątowe do 180°/s2
Tor termowizyjny
Dane techniczne :
Typ detektora chłodzony CMT  IRCCD
Ilość elementów 768 x 576
Zakres spektralny 3-5µm
Typ chłodzenia mikrokriogeniczny
Tor telewizyjny
Dane techniczne :
Typ detektora matryca ½
Ilość elementów 752 x 582
Parametry obrazu 625 linii, 25 odświeżanie
Zakres spektralny 0,6 - 0,95µm
Automatyczny system śledzenia obiektu.

Specjalnie opracowany do automatycznego śledzenia teletermowizyjny system przechwytywania i śledzenia, pozwala przechwytywać obiekt za pomocą wskazań operatora a następnie śledzić go automatycznie.

Elektroniczna obróbka obrazu.

Pozwala na skuteczną obserwację nawet w złych warunkach meteorologicznych, polepsza jakość obrazu, zwiększa kontrast, zwiększa skuteczność i zmniejsza czas rozpoznawania obiektów.

Przykłady przetwarzania obrazów telewizyjnych i termowizyjnych:


Obraz rzeczywisty Obraz po obróbce
ssm1
ssm2
Warunki: ranek, mgła, odległość 21 km


Obraz rzeczywisty Obraz po obróbce
ssm3
ssm4
Warunki: zima, wieczór, odległość 3.5 km

Widok termowizyjny samochodu i ludzi.
ssm5
Przemysł rafineryjny.
ssm6
Diagnostyka stanu technicznego linii wysokiego napięcia (termowizyjna kontrola uszkodzeń).

Wykrywanie defektów linii energetycznych za pomocą spektrum IR.

ssm7
ssm8

Cała ulotka w formacje PDF dostępna jesttutaj

Download this brochure in EnglishherePDF, part I)

Download this brochure in Englishhere(PDF, part II)


firma | produkty | projekty | serwis | certyfikaty | nagrody | kontakt

Webmaster
© Korporacja Wschód 2006